KUALA LUMPUR 6 Januari 2019 – Jenama kerepek kentang yang baharu bakal menawan selera para pengguna di Malaysia dengan kudapan rangup berperisa baharu yang pasti disukai oleh para penggemar.

URC Snack Foods Malaysia, pengeluar jenama warisan ‘Jack ‘n Jill’, dan pengeluar makanan snek “Calbee” yang terkemuka di Jepun akan memperkenalkan kerepek kentang “Jack ‘n Jill Calbee” kepada para peminat snek. Snek ini tentunya akan menjadi kegemaran para panonton wayang dan video. Kehadiran snek ini telah dihebahkan menerusi siaran iklan sebelum tayangan mam di Pawagam GSC yang terpilih, selain iklan menerusi Youtube, Facebook, Instagram dan laman penstriman video popular yang lain.

“Kami menjangkakan Kerepek Kentang Jack ‘n Jill Calbee akan menjadi pilihan belia Malaysia yang sentiasa mencari snek bermutu tinggi dengan rasa yang hebat”, kata Encik Brian Go, pengurus besar URC Malaysia & Singapura.

“Saya juga yakin bahawa kerepek kentang yang segar, garing dan ekstra rangup akan membawa kenikmatan snek ke peringkat yang lebih tinggi dan menjadikan snek ini satu kemestian dan teman terbaik untuk menonton filem kegemaran para pengguna”, beliau menambah.

Kerepek Kentang Jack ‘n Jill Calbee dijual dalam dua saiz, pek percubaan 60-gram (RM 2.85) dan pek keluarga 170-gram (RM 5.95), dengan tiga (3) perisa Smoky BBQ, Flamin’ Chilli, dan Classic Salted.

Smoky BBQ memiliki rasa barbeku yang manis bersalai manakala Flamin’ Chilli menawarkan kerepek kentang yang pedas dan berempah untuk para peminat makanan pedas. Kerepek Classic Salted pula menghidangkan kerepek kentang rangup dengan perasa garam yang menjadi kegemaran sejak sekian lama.

URC-Calbee hanya menggunakan kentang berkualiti premium untuk menghasilkan kerepek kentang dan mengamalkan prosedur ketat yang bermutu tinggi untuk memastikan kesegaran dan rasa. Kerepek juga dihiris istimewa dengan bentuk seperti ombak untuk menghasilkan kerepek kentang yang mempunyai rasa yang seimbang dan lebih enak.

“Dengan kehadiran kami selama lebih empat (4) dekad di sini, kami memahami kemahuan pengguna Malaysia dalam makanan snek dan kami yakin jenama kami yang baharu dan bermutu tinggi ini akan menarik minat penggemar makanan snek tempatan”, En. Go menambah.

Sempena dengan pelancaran kerepek kentang Jack ‘n Jill Calbee, URC Malaysia akan menganjurkan “Pelancaran Produk Jack ‘n Jill Calbee 2019” di Sunway Pyramid Central Avenue mulai 3 hingga 6 Januari 2019, di mana para peserta boleh mencuba dan membeli snek baharu sambil menikmati pelbagai aktiviti yang disediakan. Mereka juga boleh mengambil bahagian dalam peraduan “Level Up Purchase and Win”, di mana setiap pembelian Kerepek Kentang Jack ‘n Jill Calbee bernilai RM5 di kedai-kedai di seluruh negara melayakkan pembeli untuk berpeluang memenangi hadiah-hadiah bernilai sehingga RM25,000.

Jack ‘n Jill Calbee dijual di kedai runcit, kedai serbaneka dan pasar raya hyper & super di seluruh Malaysia.

 

###

 

Tentang URC Snack Foods (M) Sdn Bhd

URC Snack Foods (Malaysia) Sdn. Bhd., sebuah subsidiari Universal Robina Corporation dari Filipina, ialah pembuat dan pengedar Kerepek Kentang Jack ‘n Jill yang sangat popular di Malaysia. Syarikat ini telah ditubuhkan sejak 1982 dan memulakan operasi komersial pada 1984. Sejak itu, URC telah berjaya mengembangkan produk daripada kerepek kentang kepada pelbagai makanan snek lain bawah jenama Jack ‘n Jill. Makanan snek yang dihasilkan termasuklah jenama “Roller Coaster”, “Potato Chips”, “Jigs”, “Corn Curls” dan “Chiz King”. Selain itu, URC turut menghasilkan produk-produk lain seperti coklat “Cloud 9” dan “NIPS”. biskut “Cream-O” dan “Magic”, serta gula-gula “Cloud 9” dan “Dynamite”. URC Malaysia juga mengeksport produknya ke 15 buah negara di Asia Pasifik dan Timur Tengah.

 

Tentang Calbee Foods Co. Ltd

CALBEE. lnc. merupakan pengeluar dan pengedar makanan snek dan bijiran terkemuka Jepun. Syarikat ini telah ditubuhkan pada 1949 dan mula membangunkan teknologi untuk menghasilkan biskut tawar tepung gandum pada 1955. Syarikat ini telah meluaskan produk dan pasarannya ke Amerika Syarikat pada 1970, diikuti dengan Thailand, Hong Kong, dan China. Calbee kini hadir di seluruh dunia dan terus membangunkan produk-produk yang unik menggunakan sistem kawalan yang bermutu bagi menjamin makanan yang berkualiti tinggi dan selamat serta lazat dan menyeronokkan untuk para pengguna di seluruh dunia.

Previous post Pesanan minimum, caj penghantaran Foodpanda kini lebih murah
Next post Siti Nurhaliza raih jualan 22,000 unit dalam masa dua jam